Ghid practic de distracție pentru copii și părinți în București

Un nou sediu al Serviciului de Paşapoarte se deschide într-un mall din București

0
Un nou sediu al Serviciului de Paşapoarte se deschide într-un mall din București
Părinții din București care se pregătesc să plece în vacanță în afara țării și vor să obțină sau să reînnoiască pașapoartele vor avea la dispoziție un nou sediu Serviciului de Paşapoarte. Acesta se va deschide de luni, într-un mall din Capitală.

Potrivit News.ro, noul sediu al Serviciului de Paşapoarte Bucureşti va fi deschis de luni, de la ora 8.30, în mall-ul Plaza România şi va prelua activitatea a trei puncte de lucru din Capitală, care vor fi închise. Pe durata lunii august programul cu publicul va fi prelungit până la ora 18.30 în fiecare zi lucrătoare şi se vor elibera atât paşapoarte simple electronice, cât şi paşapoarte simple temporare.

Noul sediu al Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti este situat la etajul al doilea al Plaza România, pe Bulevardul Timişoara din Sectorul 6.

Programul normal pentru depunerea documentelor şi ridicarea paşapoartelor este între orele 8.30 şi 16.30 în zilele de luni, miercuri, joi şi vineri, respectiv 8.30 – 18.30 pentru ziua de marţi, iar, la solicitarea ministrului Carmen Dan, programul de lucru a fost prelungit pentru luna august, astfel că activitatea cu publicul se va desfăşura în fiecare zi lucrătoare de la ora 8.30 până la ora 18.30, potrivit MAI.

Taxele pentru eliberarea paşapoartelor pot fi achitate la ghişeul de Trezorerie deschis la nivelul -1 al centrului comercial, precum şi la unităţile bancare existente la acelaşi nivel, prin transfer bancar. De asemenea, rămân valabile şi celelalte modalităţi de plată: on-line - prin serviciile puse la dispoziţie de unităţile bancare şi prin mandat poştal la oficiile poştale.

► Citește și Capitala și împrejurimile, invadate de o specie relativ nouă de insecte. Cum scapi de disconfortul produs de aceasta


Cetăţenii vor putea depune cereri şi ridica paşapoarte şi de la celelalte două puncte de lucru ale Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti din Şoseaua Pipera, numărul 49 şi din Piaţa Amzei, numărul 13. La toate cele trei sedii se vor elibera atât paşapoarte simple electronice, cât şi paşapoarte simple temporare.

Conform sursei citate, punctele de lucru ale Serviciului de Paşapoarte situate în strada Ion Ţuculescu, numărul 42B, Sector 3, strada Străduinţei, numărul 1, Sector 4 şi strada Virtuţii, numărul 1-3, sector 6, îşi încetează activitatea odată cu deschiderea noului sediu.


Acte necesare pentru eliberarea paşaportului în cazul copiilor


Găsești mai jos lista cu documentele necesare pentru eliberarea paşaportului simplu electronic în cazul minorilor cu domiciliul în România, care nu au împlinit vârsta de 14 ani:

  • certificatul de naştere al minorului, în original;
  • document(e) de identitate ale părinţilor sau al unuia dintre părinţi, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original;
  • dovada achitării taxelor pentru emiterea paşaportului, completate pe numele minorului, în original;
  • paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există
  • în situaţia în care cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic este formulată de un singur părinte/reprezentant legal/persoană împuternicită, aceasta trebuie însoţită, după caz, şi de:
  • procură specială sau declaraţia privind acordul celuilalt părinte, în original, ori duplicat de pe actul original pentru procura specială şi declaraţia celuilalt părinte, autentificate şi eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013; 
  • procură specială, pentru cererile formulate de persoană împuternicită, în original, sau duplicat de pe actul original pentru procurile speciale autentificate şi eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013;
  • hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului, rămasă definitivă şi irevocabilă, ori hotărârea judecătorească în temeiul căreia părintele exercită singur autoritatea părintească, rămasă definitivă şi irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013, în original;
  • hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă ori hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea paşaportului, în original;
  • actul de desemnare a reprezentantului legal, numai pentru cererile formulate de acesta, în cazul minorilor care la data punerii sub interdicţie nu se află sub ocrotirea părinţilor;
  • act de deces al părintelui, pentru cererile formulate de părintele supravieţuitor ori pentru cele formulate de persoană împuternicită de acesta, în original.

Atenție! La depunerea documentelor, prezența minorului este obligatorie! Iar la La ridicarea paşapoartelor minorilor cu vârsta sub 14 ani este necesară prezentarea certificatului de naştere al minorului, în original, alături de actul de identitate al părintelui/persoanei împuternicite prin procură specială să ridice documentul, în original.


Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Inapoi sus