Ghid practic de distracție pentru copii și părinți în București

Carla Timofte: 10 ani și o medalie de aur! Povestea fetiței care se “joacă” de-a programatorul

1
Carla Timofte: 10 ani și o medalie de aur! Povestea fetiței care se “joacă” de-a programatorul
Programare, Robotică, IT… domeniile de activitate ale viitorului pentru care prichindeii de azi se pregătesc intens. La numai 10 ani, eleva Logiscool a luat Aurul la Competiția națională de tehnologie firSTep. Cum arată jocul programat de ea și ce mesaj are pentru copiii care vor să studieze programare?

O fetiță de 10 ani, Carla Timofte, elevă în clasa a IV-a la școala Spectrum dar și elevă în Logiscool, Școala Internaționala de Programare și Robotică pentru copii și adolescenți, a primit una dintre medaliile de aur la concursul național de Știință, Tehnologie și Design firSTep la categoria „Interactive Learning” cu un joc pre care l-a creat în platforma Scoolcode în doar 90 de minute.





Succesul Carlei nu poate trece neobservat având în vedere că în domeniul programării băieții încă sunt majoritari. Ea a reușit această performanță folosindu-și creativitatea, gândirea logică și noile abilități de programare dobândite într-un semestru de când studiază la Logiscool.

Iată care este povestea sa, dar și ce mesaj are pentru copii, dar mai ales pentru fetițele care vor să învețe programare.


Competiția națională firSTep, îndemn pentru copii să inoveze


Participarea Carlei la competiția firSTep, ce a avut loc pe 16 februarie, a fost primul pas pe care elevii îl fac dacă vor să ajungă la Olimpiada Internațională de Proiecte. 

Participanții au fost încurajați să pregătească proiecte științifice și tehnologice ca să găsească soluții viabile la problemele cotidiane, iar proiectele prezentate nu au dezamăgit. 

De la proiecte științifice, la crearea unor combustibili prietenoși cu mediul, la scrierea jocurilor în limbaje programare și la prezentarea proiectelor de design, copiii au venit cu soluții inovatoare și care își găsesc rapid aplicabilitatea.




Copiii și-au prezentat aplicațiile sau proiectele într-un mod cât mai interactiv și au explicat cum se pot integra ele în activitățile de zi cu zi sau cum ne pot îmbunătăți viețile. Ei nu au fost îngrădiți de folosirea unui număr limitat de programe software ca să proiecteze și să producă conținutul și li s-a permis să utilizeze orice tip de instrument de prezentare sau animație.


Cum arată jocul câștigător și roboțelul programat de Carla?


Jocul Carlei, pe care l-a denumit „Corect sau greșit”, a fost scris în platforma Scoolcode iar scopul său este ca cel care îl joacă să răspundă corect la cât mai multe întrebări și să adune cât mai multe puncte. Personajul ales de Carla este un roboțel care pune întrebările și care spune dacă ai răspuns sau nu corect la ele.

În următorul video Carla prezintă în detaliu modul în care a proiectat jocul, pașii, dar și cum se poate juca:


 

Care este povestea Carlei Timofte? 

Carla a început să studieze programare din toamna anului 2018, odată cu începutul anului școlar 2018-2019, participarea la cursurile Logischool, fiind chiar prima ei experiență cu lumea programării. 

În calitate de membră a unei echipe de performanță, Carla a mai participat la concursuri de atletism, dar firSTep a fost primul din domeniul programării, la doar câteva luni după ce a început cursurile.

„Povestea mea nu este una complexă sau emoțională. Eu sunt foarte pasionată de aplicații și de felul în care ne simplifică viața, dar voiam să văd ce este și în spatele lor, codurile. La Logiscool am urmat cursurile de programare și în acest semestru am început în paralel și cursurile de robotică. Mi-a venit ideea să particip cu un proiect creat în platforma Scoolcode, pe care am invatat practic sa programez, pentru că îmi place foarte mult să creez jocuri pe această platformă și am avut încrederea că și oamenilor le va plăcea ce o să fac. Și am luat premiul I. Mi-a luat 90 de minute, știu că este un timp foarte scurt pentru crearea unui joc, dar la Logiscool am învățat să le creez foarte rapid.”

Carla a fost impulsionată și ajutată de trainerii Logiscool care au îndrumat-o, dar i-au și încurajat creativitatea: 

„Trainerii sunt super. Îmi place că ne lasă să ne gândim cum vrem să arate proiectul nostru, să ne imaginăm cum vrem să arate personajele, cum să le punem pe ecran, să alegem ce fundal vrem noi. Ne lasă să fim liberi și creativi.”


Carla impulsionează și alți copii să învețe să programeze, dar mai ales fetele

Chiar dacă la Logiscool procentul de elevi este încă în favoarea băieților, Carla, optimistă din fire și încrezătoare în propriile forțe, îi îndrumă și pe alții să îi preia exemplul și să înceapă să programeze cât mai curand, indiferent de cate cunoștințe au: 

„Și tu poți contribui la crearea mai multor jocuri, poți să fii mai creativ când scrii anumite jocuri și poți crea jocuri foarte complexe. Sunt foarte multe posibilități. Te fac foarte fericit. Aș recomanda școala Logiscool, e foarte cool aici. Și nu trebuie sa fii tehnic, ci doar sa vrei sa dezvolți și să-ți aduci la viata propriile idei.”

Ea consideră că dacă ai un vis, trebuie să îl duci la capăt indiferent de provocări:

 „Mesajul meu pentru toți copiii, în special pentru fete, este să facă ceva ce le place. Dacă ai o pasiune, încearcă să o îmbunătățești în fiecare zi. Nu trebuie să îți pese dacă unor persoane din jurul tău li se pare amuzant sau nepotrivit că tu vrei să înveți ceva, cum ar fi programare sau robotică.”



Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Inapoi sus