Întregul proiect a plecat de la dorința lui Șerban de a contribui la creșterea unei generații „care să se descurce și când nu are semnal la telefon”, după cum a declarat el. Ideea lui a fost nu doar înțeleasă, ci și susținută de Kaufland România, companie care crede că mediul de business trebuie să vină lângă societate. Concret, compania investește anual 6 milioane de euro în proiecte de responsabilitate socială în cinci domenii pe care le consideră strategice: educație, protecția mediului, sport, sănătate, social și cultură. „Noi am făcut scheletul, Kaufland a pus cărămizile, iar voi, părinții, veți însufleți acest proiect”, a declarat emoționat Șerban în cadrul evenimentului de lansare.
Acest prim pas, lansarea cărții, va fi continuat de o caravană, care va avea loc în 30 de școli din București, iar din toamnă, în 60 de școli din întreaga țară. Tabăra exploratorilor va fi organizată la vară, complet gratuit, iar în cadrul ei 90 de copii vor experimenta tiroliana și escalada, vor face drumeții, vor lua lecții de speologie și prim ajutor și vor petrece o noapte la cort, toate acestea sub supravegherea a 20 de specialiști.