Ghid practic de distracție pentru copii și părinți în București

Uniţi prin lectură de Ziua Internaţională a Cărţii și a Drepturilor de Autor

0
Uniţi prin lectură de Ziua Internaţională a Cărţii și a Drepturilor de Autor
Astăzi vreau să vă povestesc despre o activitate pe care am desfășurat-o în școala noastră, o școală frumoasă și veselă din orașul Cluj, oraș în care trăiesc, activitate pe care am inițiat-o și implementat-o împreună cu colegele mele Gabriela Roșa și Ionela Iacob și cu alți colegi inimoși din școală.

În 23 aprilie 2018, de Ziua Internaţională a Cărţii și a Drepturilor de Autor, zi care a coincis în mod fericit cu prima zi a săptămânii Şcoala Altfel, am organizat o activitate dedicată lecturii. Iniţiativa catedrei de română din şcoală a reuşit să molipsească tot mai mulţi colegi şi copii şi s-a răspândit cu repeziciune la nivelul întregii şcoli. 

Aşa cum reiese din titlu Uniţi prin lectură, ea a stat sub semnul lecturii, a cărţii, dar şi a Marii Uniri. Numele nu a fost ales aleatoriu, doar pentru că suntem în anul centenarului. Întreaga activitate a venit ca urmare firească, ca o încununare a altor activităţi pe care copiii le-au avut legate sărbătorirea Unirii şi de comemorarea victimilor din Primul Război Mondial, activităţi desfăşurate în cadrul unui parteneriat încheiat cu Biblioteca Octavian Goga, filiala Traian Brad, din localitatea noastră. În acelaşi timp, ea poate fi privită şi ca un preambul la excursia De la Cluj la Dunăre promovând Unirea, începută în oraşul Unirii, Alba-Iulia, şi terminată în cel al lui Brâncuşi, sculptor care şi-a dedicat cele mai mari creaţii ale sale memoriei celor căzuţi în Primul Război Mondial.




La activitatea noastră care a avut în centru lectura și pasiunea noatră pentru carte, au participat un număr de 100 de persoane (elevi din clasele a V-a, a VI-a, a VII-a şi a VIII-a, (cumva, fără să căutăm într-adins, fiecare nivel a fost reprezentat)  profesori de română, diriginţi, dar şi profesori de tehnologie, muzică, biologie, matematică – da, da, ați citit bine,  doamna bibliotecară – la ea știu că vă așteptați ). În total, s-au citit 100 de cărţi, scrise de autori români şi străini. 


Locul de desfășurare a fost   unul nonformal; s-a citit în curtea şcolii, în foişor, pe iarbă. 


Fiecare clasă şi-a ales modul în care a citit: fie elevii au tras la sorţi cartea, fie au ales autorul preferat sau ce le-a plăcut pe moment. La fel a fost şi cu alegerea textului: modalitatea de alegere au aparținut elevilor fiecărei clase. Majoritatea au deschis cărţile la pagina 23 şi au citit de acolo, dar atunci când pagina respectivă nu a coincis cu un text, elevii au putut să citească un fragment sau o poezie preferată din cartea aleasă. 

Momentele  memorabile au fost şi ele nelipsite. Astfel, elevii au descoperit cu încântare că şi domnului profesor de matematică îi face plăcere  a citi şi cita din Eminescu sau când dorind să citească un fragment din Ăl mai tare din parcare de Florin Bican, efectiv nu au mai putut lăsa textul din mână şi au integral toate paginile, spre propria lor uimire, căci nu au avut iniţial această intenţie. 




Toate titlurile cărţilor din care s-a citit au fost scrise de elevi pe postere ce au fost afişate ulterior în şcoală. 

Sper ca ideea noastră să vă fie și vouă de ajutor și să vă inspire și pe voi, să vă dea curaj că puteți transforma lectura într-o activitate memorabilă. 


Loredana Caia




Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Inapoi sus