Ela Crăciun, mamă a doi copii, este la curent
cu pericolul acestui fenomen, și va ține sâmbătă un seminar în care va vorbi
inclusiv despre o primă soluție în diminuarea acestuia: emometrul, instrument
aplicat deja în câteva grădinițe din București.
„Toate trăirile noastre de acum au ca rădăcină
ceea ce ni s-a întâmplat în anii de grădiniță și de școală. Totul pleacă de
atunci. Tocmai de aceea părinții, educatorii și profesorii trebuie să fie
foarte atenți la modul în care se comportă cei mici. La ce simt ei. Copiii care
împing, mușcă, jignesc alți copii cu siguranță o fac pentru că îi deranjează
ceva în interior și nimeni nu încearcă să îi ajute. Și ei suferă în interiorul lor și, în același
timp, provoacă suferință altor copii din jur.
Sâmbătă, de la ora 11.00 voi fi în Auchan
Titan pentru a vorbi, împreună cu invitații mei, despre despre fenomenul
bullying, cum se manifestă acesta și ce consecințe poate avea în cadrul unei
comunități de copii în formare.
Ce mi-aș dori eu să aflu în urma acestui
eveniment este: Cum recunosc dacă copilul meu are un bully în clasă? De unde
știu dacă copilul meu este un agresor sau o victimă? Ce semne trebuie să caut
pentru a ști dacă cel mic se simte cu adevărat confortabil la grădiniță? Care
sunt măsurile pe care le pot lua împreună cu educatorele dacă identific un caz
de bullying în clasă?
Proiectul „Gradinițe fără bullying” își
propune să deschidă seria unor proiecte de prevenire a bullyingului în rândul
copiilor de toate vârstele. Proiectul este în curs de implementare în toate
grădinițele din sectorul 3 și are ca obiectiv realizarea și folosirea zilnică a
unui emometru, instrument de cunoaștere în grup a emoțiilor. Cei mici sunt
întrebați cum se simt la începutul zilei și la finalul orelor petrecute la
grădiniță, pentru a avea o evidență a stării lor emoționale”, declară Ela
Crăciun (www.elacraciun.ro).