"Conform raportului, 75-80% dintre elevii şi părinţii, care au completat chestionarele, consideră că temele sunt adesea prea obositoare şi prea multe, şi că acestea consumă o mare parte din timpul liber. Un alt efect negativ face referire la faptul că temele pentru acasă conduc la nelinişte, îngrijorare sau stres. Această afirmaţie este susţinută cu prioritate de către părinţi (70,7%) şi de către elevi (67,8%), în ponderi mai ample la liceu şi la gimnaziu, unde şi complexitatea temelor este mai mare. În acelaşi timp, aproape 80% dintre părinţi afirmă că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor", reiese dintr-un comunicat remis miercuri de către Ministerul Educaţiei.
Temele pentru acasă sunt considerate utile şi necesare pentru îmbunătăţirea învăţării de către cei mai mulţi dintre respondenţi, aceştia menţionând o preponderenţă a temelor repetitive, monotone şi dificile, care întăresc ceea ce s-a predat la clasă, scrie Mediafax.
În timp ce profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, elevii şi părinţii îşi doresc teme diferenţiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ şi eventual în echipă. Peste jumătate dintre profesori declară că nu dau teme pentru vacanţă.
Care este opinia ta despre temele pentru acasă?
Foto: Freepik